Spisestua

Endelig kan jeg vise frem deler av hjemmet vårt! Nå som benken er kommet på plass, og jeg har fått flytta om 3-4 ganger begynner det endelig å ta form!

Blogg1

DSC07365 DSC07367

Skap – IKEA (Billy bokhyller med dører),Spisebord – IKEA (Bjurstad), 2 stykk pinnestoler – loppemarked malt i fargen Gustaviansk blå, Benk – Innflytningsgave i fra Bøfjorden, 1 stykk sliten trestol – fra fjøset på Bøgarden, Løpet – H&D, Reinsdyr og  vase “kant” – Kremmerhuset, lysestake i kobber – H&M Home

I og med at vi har kjøpt såpass mye nytt, er det viktig for meg å få tak i møbler som har sjel, og som kan supplere de nye møblene våre. Dette føler jeg virkelig at jeg har fått til i spisestua vår nå. Med fjøsbenken jeg fikk fra ei venninne i Bøfjorden, og en gammel trestol i fra barndomsgården til svigermor, møter nytt gammelt helt perfekt!

Blogg2

Stol – Bruktbutikk, Teppe – Hjemmehekla, Krakk – J-mans store stolthet i fra sløyden, Lyslenke – kjøpt på marked i Bangkok, Maleri – hjemmelaga

Ingen peisekrok er komplett uten en god stol. Denne har jeg skrevet om før, og var et skikkelig kupp på en bruktbutikk! “Aviskurven” er en gammel potetkasse, som vi fant på et loppemarked i sommer.

Vi har allerede rukket å hatt et par middagsselskap her, men jeg kjenner jeg gleder meg til flere! Kan lett dekke til 12 stykker rundt bordet nå. Er så koselig når man sitter samlet rundt matbordet.

Jeg syns vi har fått det sabla fint her jeg, sammenligna med hvordan det var da vi var her på visning! Hva syns du? 

Før:15_63330626_xlEtter:DSC07360

De er ikke tatt fra nøyaktig samme vinkel, men dere skjønner tegninga.

Leave a Reply

